Montirana fotografija na kojoj se nalaze najpoznatija meksička umetnica Frida Kalo i pesnik revolucije Vladimir Majakovski, već dugi niz godina kruži internetom, skoro pa neizbežno uz svaku temu koja se odnosi ili „spaja“ ova dva velika umetnika. Nažalost, Frida nikada nije upoznala boljševičkog pesnika Majakovskog. Da je reč o fotomontaži ove fotografije na keca su znali oni upućeniji u biografije ova dva umetnika. Međutim mnogi su se „upecali“ misleći da je fotografija autentična. Ovu neobičnu kompoziciju Fride i Vladimira napravio Robert Toren koristeći dve postojeće fotografije ovih umetnika i sliku jedne ljupke plavuše Donet Tajer iz 1983.godine.

S obzirom da se oni nikada nisu upoznali, zašto je pomisao na njih zajedno na jednoj slici toliko zavodljiva? Šta ovu fotografiju čini tako moćnom? Možda je nemoguće odgovoriti na ova dva pitanja ali je “veza” između Fride i Majakovskog sigurno postojala. Zajednički im je bio svet ideja. Ovo dvoje umetnika su bili patriote, vesnici slobode svojih zemalja, deca dve revolucije koje su zapalile dvadeseti vek. Oboje su u svoj rad uklopili nacionalne i revolucionarne ideje. Meksička i pretkolumbijska tradicionalna kultura čine okosnicu Fridinog slikarstva i imidža, dok je Majakovski bio vođa ruskog futurističkog pokreta, avangardni pesnik i boljševik sa dugim stažom koji je slavio plodove velikog Oktobra.
U realnosti tj. služeći se istorijskim činjenicama stvari stoje ovako. Majakovski je posetio Meksiko tokom 1925.godine. Svaki dan svog boravka u ovoj zemlji provodio je i drugovao sa najvećim meksičkim slikarom Dijegom Riverom (budući suprug Fride Kalo). U to vreme, Frida je bila u bolnici vezana za krevet zbog povreda koje preživela nakon teške saobraćajne nesreće. Riveru je samo poznavala kao predavača likovne kulture u medicinskoj školi koju je pohađala, dok su se zvanično upoznali 1927.godine, dakle dve godine nakon odlaska Majakovskog iz Meksika. Znači, Frida i pesnik revolucije se nikada nisu sreli. Možemo pomenuti i to da je Majakovski u to vreme bio zaljubljen u manipulativnu “futurističku muzu” Ljilju Brik. O tome svedoče pisma Majakovskog koje joj je slao iz Meksika i poneki zapis iz dnevnika.
Na mnogim fotografijama možemo videti Fridu Kalo sa cvećem u kosi ali na ovoj izgleda divlje sa revolverom koji zamenjuje četku. Sa druge strane imamo veliki broj fotografija zamišljenog Majakovskog koji liči na opasnog čoveka, posebno na Rodčenkovim fotografijama, dok je ovde uz Fridu nasuprot tome, mladi pesnik u slikarskoj bluzi razbarušene kose.

Redakcija Šraf